ŠKOLNÍ SHROMÁŽDĚNÍ
Žáci Smartu se pravidelně scházejí na společném školním shromáždění. To je příležitostí k diskuzi o aktuálních tématech, řešení problematických situací kultivovanou cestou, oslavě úspěchů, narozenin, skvělých výsledků školní práce i sdílení potřebných informací. Školní shromáždění je prostorem, kde má každý žák možnost vyjádřit svůj názor, být slyšet a potkat se se všemi žáky napříč ročníky. Na shromáždění mohou přijít také rodiče.
Shromáždění 1. stupně
Na 1. stupni se snažíme, aby shromáždění pomáhala vytvářet pocit sounáležitosti mezi žáky a aby posilovala komunitního ducha školy. Často se zde vyzdvihují nejen úspěchy žáků, což motivuje a inspiruje ostatní, ale shromáždění využíváme i k podpoře hodnot jako je respekt, odpovědnost a empatie. Scházíme se jednou měsíčně v úterý od 12:15 hod a celé shromáždění vede vždy jedna třída. Program si děti pečlivě připravují s podporou třídních učitelů. Zejména pro mladší děti je velká výzva být moderátorem, ale máme zkušenost, že tuto roli skvěle zvládají už i druháčci! Vedeme děti k tomu, aby program shromáždění byl vždy zábavný, interaktivní a inspirativní.
Shromáždění 2. stupně
Žáci 6.-9. ročníku mají své shromáždění vždy v pondělí od 8:15. Společně začínají školní týden krátkým přehledem všeho důležitého, co se událo v uplynulém týdnu. Dále se žáci informují o tom, co je čeká v týdnu nadcházejícím. Společně pogratulují těm, kdo mají narozeniny, či svátek a krátce si připomenou důležitá i méně významná výročí a slavné dny. V programu shromáždění má své místo také řešení různých konfliktních situací či připomínka školních pravidel. Stejně jako na 1. stupni platí, že učitelé a žáci jsou na shromáždění vybaveni rovným hlasovacím právem a mají možnost svobodně vyjádřit svůj názor. Jedinou podmínkou je slušnost a respekt k ostatním a k pravidlům školy.
Na shromáždění také oslavujeme naše úspěchy – např. vítězství v různých soutěžích, olympiádách či sportovních zápasech, ale i účast na dobrovolnických projektech a dobré počiny žáků.
Shromáždění vedou a připravují jej vždy ve dvojicích napříč 2. stupněm za podpory učitele.

diskutujeme

oceňujeme a zpíváme

předvádíme